cro eng
Nije upitno da li će se desiti, pitanje je samo kada i kako će se desiti.

Izlazak iz posla

Izlazak iz posla

Svaki poduzetnik će bez izuzetaka prenijeti svoj poslovni udio i prestati biti vlasnik ili tijekom svog života, ili nakon njega. Upravo zato bi promišljanje strategije izlaska iz poslovanja trebalo biti integralni dio Vašeg strateškog planiranja.

Četiri su osnovna načina izlaska iz posla: prijenos vlasništva na djecu, prodaja poslovanja ostalim vlasnicima ili zaposlenicima, prodaja trećoj strani, likvidacija. Zapravo, nije upitno da li će se izlazak iz posla desiti, pitanje je samo kada će to biti.

Naravno, uspješna provedba tog procesa u direktnoj je ovisnosti o vremenu koje je na raspolaganju za njegovu pripremu. Pritom priprema ne mora koštati puno, ni novaca ni vremena. No svejedno, većina poduzetnika odgađa pripreme dok ne bude (pre)kasno, zbog čega najčešće ne uspiju ostvariti puni potencijal cijene koju bi dobili da su u proces krenuli ranije.

Tri su razloga za odgađanje: ili nemaju vremena jer su neprestano zauzeti, ili nemaju potrebno stručno znanje niti interes da angažiraju savjetnika, ili ne cijene važnost započinjanja procesa na vrijeme. Sva tri razloga mogu biti neutralizirana uz našu stručnu pomoć, prvenstveno: 

  • —u identificiranju i procjeni vrijednosti imovine i poslovanja društva,
  • —u rješavanju emocionalnih dilema: koji je cilj vlasnika? želi li ostati dijelom u poslu ili potpuno izaći? želi li prodati sve ili samo dio poslovanja? koje će posljedice izlazak imati na posao?
  • —kod strukturiranja prijenosa poslovanja & edukacija nasljednika,
  • —u podršci pri poreznim i pravnim pitanjima,
  • —u održavanju vrijednosti društva kroz proces prodaje (lojalnost klijenata i zaposlenika.

Uz stručnu podršku u kreiranju i vođenju cijelog procesa, poduzetnik može ostvariti njemu bitne osobne ciljeve, te realizirati vrijednosti na kojima je radio tijekom mnogo godina.